Servicetekniker til test og indkøring samt rejseopgaver

Søger du en stilling med både rejseaktivitet samt fast arbejdsplads i Danmark, og ønsker du at indgå i en traditionsrig og innovativ virksomhed, så er her en spændende mulighed.

Hos Robco Engineering A/S, det tidligere Roblon Engineering i Sæby søger vi en ny kollega til virksomhedens Customer Service-afdeling. Robco Engineering/Roblon Engineering har gennem mere end 40 år arbejdet med udvikling, produktion og salg af topmoderne tovværks- og kabelmaskiner til kunder i hele verden. Indtil marts 2018 var vi en division af Roblon A/S, men som resultat af et management buy-out er vi nu en selvstændig virksomhed med mere end 60 medarbejdere og mere end 40 års erfaring.

I Robco Engineering A/S producerer og sælger vi tovværksmaskiner, twistere og windere, og vi har kunder i hele verden. Ligeledes bygger vi kabelmaskiner for Roblon A/S og er deres globale servicepartner på disse maskiner.

Customer Service-afdelingen foretager kunde- og produkttests i eget hus, samt installation og service på maskinerne ude hos vores kunder. Desuden er Customer Service involveret i udvikling af nye maskiner og opdatering af eksisterende i tæt samarbejde med virksomhedens tekniske afdelinger.

Som tekniker i Customer Service-afdelingen vil du blive inddraget i disse opgaver, og du vil komme til at arbejde både på fabrikken i Sæby og på opgaver hos vore kunder globalt.

En stor del af jobbet går med test og indkøring af maskiner produceret på fabrikken i Sæby. Hertil kommer der dokumentationsarbejde i forbindelse med test. Du vil i starten af ansættelsen indgå i et oplæringsforløb, hvor du deltager i montage af komponenter og maskiner, så du lærer vore produkter indgående at kende.

Når du udfører serviceopgaver, vil din arbejdsplads være hos kunderne globalt, som skal have foretaget service, vedligehold og reparation af deres Roblon-maskiner. Der kan også forekomme opgaver, hvor du skal undervise og træne kundens medarbejdere i betjening og lettere fejlfinding på deres Roblon-maskiner.

De første serviceopgaver bliver simple opgaver, eventuelt sammen med en af vore rutinerede serviceteknikere, og derefter vokser opgaverne i omfang efterhånden som du får mere viden om produkterne.

Du skal forvente 40-80 rejsedage om året, på rejser af typisk en uges varighed. Du skal således være rejsevant og have en familiemæssig situation som gør at du kan rejse ud, også nogle gange med et relativt kort varsel.

Om dig

Du har en baggrund som automatiktekniker, elektronikmekaniker, lastvogns-/automekaniker, industritekniker, elektriker eller lignende, og du har arbejdet indenfor dit felt i nogle år.

Vi forventer, at du har forståelse og erfaring med samspillet mellem elektronik og mekanik, igennem din uddannelse, og dit arbejde.

Ligeledes har du erfaring indenfor service, vedligehold, fejlfinding og reparation samt et godt kendskab til PLC-styringer.

Jobbet indebærer opgaver på både fabrikken i Sæby samt på serviceopgaver i hele verden, så du skal beherske flydende dansk i tale og skrift, samt engelsk på samtale-/e-mail-niveau.

Som person arbejder du struktureret og selvstændigt, og du skal kunne træffe beslutninger baseret på din erfaring, evt. suppleret med e-mail-/telefonisk support fra fabrikken på serviceopgaver.

Du er kvalitetsbevidst og sætter en ære i at levere et godt resultat hjemme i virksomheden og på serviceopgaver ude hos vore kunder.

Som servicetekniker er du også bevidst om at du er virksomhedens ambassadør ude i kundernes produktionsmiljø, hvorfor du naturligvis er serviceminded og god til at samarbejde nye omgivelser og andre kulturer.

Om Robco Engineering A/S

Robco Engineering A/S er en globalt orienteret markedsledende industrivirksomhed, der udvikler, producerer og sælger produkter til professionelle kunder inden for blandt andet tovværksindustrien og vi producerer Roblon’s kabelmaskiner og servicerer disse globalt.

Hos Robco Engineering A/S er tonen uformel og humøret højt. Vi sætter en ære i, at medarbejderne er glade og stolte over at være en del af en dynamisk virksomhed i en positiv udvikling og over virksomhedens produkter som bygger på mere end 40 års erfaring og en stærk markedsposition.

Der er fokus på medarbejdertrivsel igennem spændende arbejdsopgaver med innovative produkter, samt via de menneskelige værdier, der handler om team-ånd, arbejdsglæde og et motiverende arbejdsmiljø. Ligeledes har vi gode og moderne fysiske rammer for din dagligdag i virksomheden.

I Customer Service får du 6 engagerede kolleger, som glæder sig til at arbejde sammen med dig.

Vil du vide mere: www.robco-eng.com.

Lyder det som noget for dig?

Hvis du kan se dig selv i ovenstående stilling og har lyst til at sikre dig en fremtid i en spændende virksomhed med en vækststrategi, så send din ansøgning til HR-afdelingen på e-mail: HR@Robco-eng.com.

Ansøgningsfrist:

Vi indkalder relevante kandidater løbende, så vi opfordrer til at søge snarest muligt, dog senest fredag den 14. december 2018.

Tiltrædelse:

Snarest muligt eller efter nærmere aftale.

For nærmere information om stillingen er du velkommen til at kontakte Team Leder i Customer Service Bent Kristensen på e-mail: BK@robco-eng.com eller på tlf: 9620 3363, eller salgsdirektør Lars Munch Antonsen på e-mail: LMA@robco-eng.com eller på telefon 9620 3334.

Vi ser frem til at høre fra dig.