SKIOLD GROUP

Shippingassistent til SKIOLD i Sæby

Ønsker du et arbejde med fokus på at finde de bedste transportløsninger for SKIOLD’s kunder? Søger du en mulighed for at præge og påvirke dagligdagen, processer og flows? Arbejder du effektivt og tager ansvar? Er du klar til at gå det ekstra skridt, for at sikre den bedste løsning?  

Så er det muligvis dig vi søger!

SKIOLD A/S er en danskejet virksomhed og førende leverandør af teknologi og procesanlæg til foder-, svine- og fjerkræsproduktion samt korn- og frøbehandling i agroindustrien.  Vi søger en Shippingkoordinator til nyoprettet Shippingafdeling med kontorplads i Sæby.

SKIOLD er i færd med en moderniseringsproces, hvor vi arbejder med struktur, systemer og processer. Som del af processen, søger vi nu en Shippingassistent til at indgå i supply-chain teamet. Hos SKIOLD indgår du i et team af omhyggelige og løsningsorienterede kolleger, der taler åbent og konstruktivt om problemstillinger.

Du får rig mulighed for at sætte dit præg og bruge dine erfaringer indenfor Shipping til at sikre den bedste løsning for vores transporter. Da shippingafdelingen er nyoprettet, vil der være mulighed for at få indflydelse på processer og snitflader.

Shippingafdelingens transportopgaver er mangeartede, og delt imellem projektforsendelser, ofte bestående af et større antal FTL / FCL, stykgodsforsendelser og mindre luft/kurer pakker.

Dine daglige opgaver indebærer bl.a.:

  • Booking af transporter, både via vej, sø, kurer og luft.
  • Korrespondance og koordinering med underleverandører, speditører og kunder.
  • Planlægge og booke projektforsendelser i tæt samarbejde med salg, projekt, lager og supply chain.
  • Udstede og indsende rembursdokumenter i banken.
  • Håndtere crosstrade forsendelser direkte fra leverandør til kunde.
  • Lave pakkelister og dokumenter samt certifikater til forsendelse.
  • Koordinere oplastninger med lageret.
  • Farlig gods forsendelser, herunder dokumentation, med vej og søtransport.
  • Håndtering af fragtfakturaer.
  • Vejlede og rådgive internt i SKIOLD mht. forskellige shippingløsninger, dokumenter, lovkrav og

Din profil:

Du er uddannet speditør, og har gerne arbejdet indenfor faget, som minimum et par år. Din erfaring kan være hentet i transportbranchen, i en tilsvarende stilling eller i en kombination af begge. Du har arbejdet med fragt via sø, luft, og vej og motiveres af en stilling, som du kan præge, påvirke og udvikle til næste niveau. Du er positiv og fleksibel i din tilgang til de daglige opgaver. Trives med frihed under ansvar. Du skriver og taler ubesværet på dansk og engelsk og er solid bruger af ERP-systemer og deres anvendelsesmuligheder samt MS Office pakken.

En person med et godt humør og en god portion humor vil helt sikkert trives i vores organisation.  

Virksomheden

SKIOLD beskæftiger +800 medarbejdere på verdensplan med en årlig omsætning på mere end 1,2 milliarder kroner og en eksportandel på 90 procent. Vi er en veletableret virksomhed såvel markedsmæssigt som økonomisk. Læs mere på www.skiold.dk

Spørgsmål til stillingen

Ved spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Group Shipping, Louise Houbak-Jensen på tlf.: 99 89 88 93 med eventuelle spørgsmål. Ansøgning med relevante bilag og mærket “Shipping Sæby” sendes til hr@skiold.com. Stillingen skal besættes snarest muligt, og vi behandler derfor ansøgninger løbende.