MAN Energy Solutions

Team Leader Workshop

Brænder du for at levere resultater sammen med et team af dedikerede medarbejdere og kollegaer?

MAN-ES søger en Team Leader med ansvar for serviceværkstedet., som gennem sit personlige lederskab skaber de bedste team resultater for vores service kunder. Du vil blive tilknyttet Service Center Danmark teamet i Frederikshavn, med ansvar for den daglige drift af værkstedet i tæt samarbejde med endnu en team leader. Fra Service Centret servicerer vi primært kunder i 4-takt segmentet, hvor vi overhaler og servicerer motorer, gear og propellerudstyr.

Endvidere indgår du i virksomhedens overordnede strategi i at sætte det fremtidige fodaftryk for den grønne omstilling. I dagligdagen arbejder du tæt sammen med dit team, projektledere, teknikere og produktionsplanlægger, for at vores kunder i Skandinavien får den bedst mulige service. Desuden indgår du i et stærkt mellemledernetværk på tværs af hele Danmark.

Da MAN-ES er globalt orienteret, forventes du at kunne assistere vores globale kollegaer i samspil med dine kollegaer på Service Centret. Der forventes omkring 20 dages rejsearbejde om året.

Hvad skal jeg lave?

Hovedprioriteten vil være at lede et effektivt operationelt flow i Service Centret, samtidig med et  stærkt fokus på det psykiske og fysiske arbejdsmiljø. Med udgangspunkt i LEAN principper står du derfor for det tværgående samarbejde med projektledere, sælgere og teknisk support og sikrer et højt HSE-adfærd i hele workshoppen.

Du får du det overordnede ansvar for ledelse og kompetenceudvikling af workshoppens ca. 10 timelønnede medarbejdere, samt uddannelsesansvaret for Service Centrets 11 lærlinge (service montør & industritekniker). Ledelse af teamet rummer elementer som arbejdsplads­vurdering (APV), medarbejdertilfredshedsundersøgelse; opfølgning af fraværsdata, teams tidsregistreringer og opfølgning af relevante KPI’ere indenfor eget ansvarsområde.

Derudover skal du bidrage med løbende forbedringer og assistere til budgetplanlægning og opfølgning i tæt samarbejde med virksomhedens økonomifunktioner.

Stillingen varetages primært på det taktiske og operationelle niveau, hvor du også bidrager til udvikling af processer, og arbejdsmetoder baseret på LEAN principper for serviceopgaver. Derudover ser vi meget gerne, at du også bidrager til udvikling af nye forretningsområder samt til udviklingen af workshoppens kompetencer ift. at kunne opfylde Service Centrets udviklingsstrategi

Som en del af jobbet, forventes det ligeledes at du kan samarbejde med værkstedets to dedikerede arbejdsmiljørepræsentanter i forebyggende, såvel som reaktive aktiviteter.

Hvem er jeg?

Vi forestiller os at du brænder for at skabe resultater sammen med dit team. Du har gode samarbejdsevner og kan præstere resultater ved hjælp af medarbejdermotivering. Du besidder menneskelige færdigheder, som personligt engagement, empati, positivt drive, evne til temposkift i opgaver og evnen til refleksion af eget lederskab. Alt sammen uden at gå på kompromis med et sikkert og sundt arbejdsmiljø.

Yderligere kvalifikationer:

  • Gerne erfaring fra lignende stilling.
  • Gerne erfaring fra et internationalt erhvervsmiljø.
  • Kommerciel forretningsforståelse.
  • Evne til at kommunikere på flere niveauer.
  • Evne til at motivere og gå den ekstra mil.
  • Serviceminded indstilling.
  • Metodisk tilgang til opgaverne.
  • Er selvmotiveret og resultatdrevet.

Formel uddannelse og kriterier:

  • Relevant teknisk uddannelse.
  • Gerne dokumenteret lederuddannelse.
  • Kan beherske diverse IT-platforme, samt standard programmer i Office pakken.
  • Behersker engelsk både mundtligt og skriftligt, kendskab til tysk er en fordel.

Hvem er MAN Energy Solutions?

Med hovedkvarter i Tyskland beskæftiger MAN Energy Solutions omkring 15.000 medarbejdere over hele verden. Heraf er vi ca. 2.200 passionerede medarbejdere i Danmark fordelt på tre lokationer: København, Frederikshavn og Holeby. Med mere end 250 års erfaring inden for advanced engineering leverer vi en unik portefølje af teknologier og muligheder inden for udvikling af motorer til brug på skibe og i kraftværker over hele kloden. MAN Energy Solutions arbejder ud fra mottoet ”Future in The Making”, fordi vi bl.a. gør en dyd ud af at skabe bæredygtige løsninger og bidrager til en kulstofneutral økonomi.

Hvad kan MAN Energy Solutions tilbyde?

Vi kan dertil tilbyde dig udfordrende arbejdsopgaver, inspirerende arbejdsmiljø og en udstrakt grad af tværfagligt samarbejde, både lokalt og på tværs af landegrænser. Hos os er der højt til loftet og masser af højtkvalificerede og dygtige kollegaer, som arbejder over 120 steder rundt omkring i verden. Vi tilbyder en konkurrencedygtig lønpakke med pension samt en række andre tilbud, der bl.a. omfatter:

  • Helbredssikring, adgang til fysioterapi m.m.
  • Massageordning
  • Et væld af medarbejderklubber og -foreninger, der dækker alt fra sport til kunst
  • Firmarabatordninger
  • Stor fleksibilitet
  • Gratis parkering

Hvordan ansøger jeg?

Lyder jobbet som noget for dig, så vil vi glæde os til at høre fra dig! Du søger ved at klikke på ”Søg stillingen” og ved at vedhæfte en motiveret ansøgning, CV og relevante bilag. Ansøgningsfristen er tirsdag den 7. juni 2022. Vi afholder løbende samtaler. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Morten Vagn Søborg Pedersen, Head of Service Center Denmark

på telefon +45 30 32 80 04. Yderligere oplysninger om virksomheden kan findes på www.man-es.com.

MAN Energy Solutions opfordrer alle kvalificerede kandidater uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge denne stilling.